Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Cupcake Juita



 



Kali ini saya nak tayang cupcake yang dibuat oleh anak dara sunti saya, Juita ku sayang beberapa waktu dulu. Balik dari office, sudah tersedia cupcake yang gebu lembut ini di atas meja. Biasalah di rumah ni, kalau bab kek mengekek ni, sayalah yang kena menghabiskannya sebab nak elakkan pembaziran. Akhirnya badan saya pun dah naik sekali ganda.




Seperti biasa anak anak ni kalau membuat kuih muih tak mahu merujuk kepada resepi dari blog blog Melayu. Selalu resepi dari blog omputih yang dicari. Tak apalah itu generasi sekarang, sama juga kalau masuk jer kereta, pasti mereka akan tukar channel radio pada hit FM dan sebagainya. Sedang kan saya suka melayan mendengar lagu lagu lama dari Klasik Nasional.




Kalau zaman saya kecil kecil dulu, dapat makan kek sudah menjadi satu perkara yang sangat mengembirakan. Orang orang kaya jer yang dapat makan kek pada waktu itu, lebih lebih lagi homemade cake. Kami kalau makan pun kek murah yang dijual di kedai kedai runcit. Kebetulan arwah my aunty sangat pandai membuat kek dan lain lain masakan. Malahan setiap kali ada majlis perkahwinan, beliau lah yang akan membuat kek.

Teringat lagi semasa arwah abang saya yang sulung, Cik gu Hashim masih belajar di MPTI Johor Bahru, bonda saya akan meminta my cousin Kak Nik Senor untuk membuat kek untuk dipos bila dia tak balik bercuti pada hari raya. Kek itu dipotong bagi memuat dimasukkan ke dalam tin dan kotak sebelum dipos. Itulah antara kenangan kenangan yang tidak dapat dilupakan semasa kecil kecil dulu yang berkaitan dengan kek. Jom kita layan layan gambar cupcake yang disediakan Juita ini....





Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

6 ulasan for "Cupcake Juita"

  1. Salam Kak Azie
    Saya suka merujuk dua2 versi resepi..barat dan blog2 malaysia...tengok mana yg sesuai...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Samalah kita. Blog omputih lebih objektif komen komennya, berkenaan review resepi mereka yg telah mencuba. Klu di sini, suka my resepi yg byk komen yg membantu kita berbanding dg komen di blog yg lebih kpd sembang sembang kosong shj.

      Padam
    2. Betul tu..sesetengahvdlm my recipes siap buh gambar hasil yg diorang dah dapat....

      Padam
    3. ya dalam my resepi, byk perkongsian pengalaman tentang resepi yg telah dicuba

      Padam
  2. Sy pn ska layari y.tube ttg masakan trutama yg ada demo..kongsiresepi.com pn not bad

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya suka ruangan yg mengandungi banyak perkongsian mereka yg telah mencuba resepi.

      Padam