Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Jom Baca Buku Budak Luar Kotak



 
Pernah tak kita dengar ungkapan "think outside the box" atau Berfikir Di Luar Kotak? Pasti sekali, kita mendengarnya berkali kali. Tapi apa yang dimaksudkan dan bagaimana ingin melakukan sedemikian. Buku yang ditulis oleh sahabat kami Dr Abdol Aziz Sahat yang juga merupakan seorang pakar motivasi terkenal akan memberikan contoh dan tindakan sebenarnya bagaimana bila seseorang berfikir di luar kotak. Di luar dari kebiasaan. Gunakan kreativiti minda untuk melakukan sesuatu perkara yang jika dilihat sekali lalu, seolah tidak masuk akal atau agak mustahil. 


Dr Abdol Aziz terkenal di kalangan anak anak sekolah. Anak sulong saya Dr Nana juga pernah menghadiri kursus motivasi yang diadakan oleh Dr Aziz sebelum menduduki ujian UPSR. Banyak ilmu yang dikutip di dalam kursus tersebut diamalkan oleh Nana. Antaranya meletakkan pokok di meja tempat belajar bagi memberi lebih oksigen yang diperlukan untuk membantu semasa belajar, mengelakkan makanan tertentu seperti roti canai atau minuman bergas ketika menghampiri bulan peperiksaan. 





Berbalik pada buku Budak Luar Kotak pula, ianya adalah berkisar tentang kisah enam orang anak angkat Dr Aziz dari pelbagai latar belakang dan bangsa. Beliau berjumpa dengan anak anak ini semasa mengendalikan kursus motivasi sejak tahun 1985. Buku ini berkisar tentang 6 orang anak angkat yang dahulunya Zero dan berubah menjadi Hero. Kisah suka duka yang mereka lalui amat mencabar. Pengalaman bersama sama dengan mereka memberj sumber inspirasi kepada Dr Aziz sebagai seorang penceramah motivasi. Kisah 6 anak angkat beliau seterusnya akan diterbitkan dalam buku kedua. Seorang dari mereka telah mencalonkan nama Dr Aziz untuk mendapat Anugerah My Hero 2016. Walaubagaimanapun, idea asal ditulis tiada kaitan dengan Anugerah trersebut. 





Saya tak berniat untuk mengulas lanjut mengenai kandungan buku ini. Yang penting dapatkan naskah anda hari ini sebagai hadiah kepada anak anak kita. Tunjukkan pada mereka real life example di mana mana anak yang dulu zero telah berubah menjadi seorang Hero yang berjaya dalam kehidupan mereka.  Dapatkan naskah anda dari kedai buku berhampiran dengan harga RM35 se naskah. Tidak rugi untuk melabur pada buku yang boleh mencetuskan impak yang sangat besar pada masa depan anak anak. Jika ada sebarang pertanyaan atau ingin menghubungi Dr Abdol Aziz boleh call di no telefon 0193706422.
Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

3 ulasan for "Jom Baca Buku Budak Luar Kotak"

  1. gambar tu nak buat mcm mana?

    BalasPadam
  2. Buku motivasi - Sir Rizman dalam lazada !
    BUDAK LUAR KOTAK: MUTIARA DALAM LUMPUR via Lazada http://www.lazada.com.my/budak-luar-kotak-mutiara-dalam-lumpur-25636967.html

    BalasPadam