Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Meraikan Kunjungan Raya Dato Salehuddin dan Keluarga






Sebenarnya kerana terlalu kerap kami bertemu sehingga tidak menyedari yang Dato Salehuddin dan keluarga telah lama tidak mengunjungi rumah kami secara santai, selain dari hadir di majlis yang kami adakan. Beliau adalah sahabat yang paling rapat dengan kami. Kami mula bersahabat sejak di universiti sehingga lah sekarang. Saya sering mengunjungi rumah mereka di Casa Iman, Seksyen 7 Shah Alam. Malah nama anak anak kami juga seakan serupa, yang sering dijadikan gurauan hubby akan keakraban kami sehingga nama anak pun hampir sama. Begitu cepat masa berlalu, sedar atau tidak, persahabatan kami berkekalan lebih dari 30 tahun, dari bujang sehingga lah kini anak anak telah meningkat dewasa. Kami saling mengambil berat akan perihal anak anak masing masing. 





Oleh kerana saya masih bercuti selepas kembali dari mengerjakan umrah, saya begitu teruja apabila mendapat mesej dari Dato Saleh yang ingin singgah beraya di rumah kami. Kebetulan pula, saya memang teringin hendak memasak Gulai Kambing, jadi bolehlah sekali dimasak sebagai hidangan buat mereka. Selain itu, saya juga menghidangkan Ayam Masak Merah serta Kuah Kacang yang saya sediakan sehari sebelumnya. Gulai kambing ini digandingkan dengan Roti Jala yang disediakan Juita. Ini adalah kerana hubby berpendapat, nasi tidak sesuai dihidangkan untuk hidangan petang. Terus terang, saya belum pernah menyediakan sendiri roti jala. Selama ini, Nana dan Juita yang memang handal menjala roti jala di rumah ini. Nantikan resepi roti jala di entri akan datang... 




Sebagai menambah menu hidangan petang ini, hubby mencari lemang jagung untuk dicicah dengan Rendang Ayam yang saya sediakan sehari sebelumnya. Rasa sangat gembira apabila melihat mereka makan dengan menambah nambah juadah yang dihidangkan. 





Saya berdoa agar persahabatan kami berkekalan sehingga ke akhir hayat. Malahan saya secara bergurau memberitahu kot mana tahu satu hari kami boleh berbesan pulak. 


Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

3 ulasan for "Meraikan Kunjungan Raya Dato Salehuddin dan Keluarga "

  1. Dato Saleh ni orang kuale kangsor dan Alhamdulilah nya banyak memberi bantuan utk sekolah clifford sekolah asalnya dulu..diharap rezekinya kian bertambahh, dipanjangkan umur dengan kesihatan yang baik hendaknya. ameennnn

    BalasPadam
  2. Saya senang mengenal anda

    BalasPadam