Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Ice Cream Maker






Ice cream maker ini dibeli secara online dari Walmart, USA. Oleh kerana shipping tidak dibuat ke Malaysia, saya telah menggunakan alamat cousin yang menetap di Houston, US sebagai alamat untuk delivery selepas mengetahui yang mereka akan kembali ke Malaysia untuk menghadiri majlis perkahwinan. Tapi sayang semasa mereka balik, kami tak sempatpun bertemu kerana hubby menpunyai urusan kerja di luar kawasan.

Sejak itu, adalah beberapa kali saya menyediakan sendiri ice cream yang rupanya tidaklah sesusah mana jika kita menpunyai peralatan yang diperlukan. Boleh klik di SINI dan di SINI. Sebelum digunakan, ice cream maker perlu dimasukkan ke dalam freezer terlebih dahulu. Selepas dimasukkan bahan bahan yang diperlukan, cuma klik ON sahaja. Ianya akan mengisar sendiri bahan bahan sehingga menjadi halus dan berkrim. Wow sangat sedap bila ice cream dibuat sendiri. Boleh mempelbagaikan rasa mengikut selera kita sendiri.





ini adalah antara gadjet kesayangan saya selain KitchenAid mixer yang juga dibeli di USA. Memang seronok jika kita mempunyai peralatan memasak di dapur kerana kita boleh menyediakan apa sahaja yang kita inginkan.




Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

2 ulasan for "Ice Cream Maker"