Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Happy Birthday, Darling






Happy birthday to my hubby. Yang ke? huhuhu biarlah rahsia, katanya muda lagi, baru 25 gitew. Sebenarnya birthday my hubby adalah pada 4 Julai di mana ianya turut diraikan oleh seluruh penduduk di Amerika Syarikat. Tapi kerana 4hb adalah hari bekerja, jadi sessi makan sempena meraikan harijadi my hubby terpaksa di buat pada hari Ahad. Pada mulanya hendak dibuat pada hari Sabtu, tapi Nana pula bekerja. Kalau nak tunggu Boy, lambatlah lagi. Tapi hari ini pun, masih tak cukup quorum kerana Juita berpuasa.

Kali ini saya memilih South Sea Seafood Restaurant di Subang. Memang terdapat bermacam macam makanan laut hidup yang boleh dipilih. Ada abalone, geoduck, lobster, oyster dan bermacam macam spesis ikan dan lain lain lagi. Tapi harganya memang mahal lah. Seekor Spider Crab pun sudah berharga RM900 lebih. Saya teringin nak mencuba tapi kata Nana, harga seekor ketam boleh makan seafood sebanyak 3 kali. Jom kita layan antara makanan laut hidup yang terdapat di restoran ini. Semua ada, tinggal pilih jer yang mana suka, ya.












Huhuhu akhirnya pilih makanan laut yang biasa biasa jer. OK juga sebab saya sekarang pun sedang mengalami masalah alergik dengan makanan laut. Boleh gatal dan bengkak seluruh badan, jika makan makanan laut. Sebenarnya makan di mana itu tidak penting tapi yang lebih utamanya saya mahu mengekalkan tradisi makan makan sempena meraikan hari hari istimewa kami dan anak anak. Kalau boleh sampai bila bila sebagai acara istimewa keluarga saya. Inilah lauk yang kami pesan. Aween dan Nelly memesan juga jelly kelapa pandan untuk dibawa balik.










Oleh kerana Juita tidak ikut bersama, hubby singgah di kedai runcit dalam perjalanan balik. Haaa dibelinya beberapa ekor ketam dan meminta saya menyediakan masak lemak untuk hidangan Juita berbuka puasa.






Happy birthday, Papa dari mama dan anak anak. Semoga panjang umur, diberi kesihatan yang baik dan murah rezeki hendaknya.



Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

3 ulasan for "Happy Birthday, Darling"

  1. woow besarnya maskot ketam tuu

    BalasPadam
  2. Geoduck tu bukan spesis senang dpt kakAzie..
    tapi Yong tak sanggup nak menelannya

    BalasPadam
  3. Salam k.azie, seronok baca blog akak byk info yang berguna.

    Silent reader
    Fita

    BalasPadam