Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Tempahan Kek Harijadi Dari Linda





Saya menerima email dari sahabat saya, Linda menanya jika saya boleh menyediakan Kek Red Velvet. Saya pulak terlupa yang anak anak semua tiada di rumah. Juita menguruskan majlis sambutan Hari Guru di sekolah dan Nana pula bekerja sehingga malam. Balik dari pejabat saya singgah di Kedai Bagus untuk mencari bahan bahan untuk dibuat dekorasi tapi banyak yang dicari tidak ditemui. Linda mahukan huruf alphabet diletak atas kek. Aduhaai pening juga jap. Namun saya bernasib baik kerana Nelly sudi menolong menyediakan bahan bahan membuat kek sebelum keluar menonton wayang. Cuma bab dekorasi tu yang buat saya kelam kabut sedikit kerana yang ada hanya fondant berwarna biru, sedangkan kek Red Velvet cantik dihias dengan hiasan merah sesuai dengan namanya.



Maaf lah kerana ini jer yang termampu saya sediakan. Itupun pukul 11.00 malam baru siap semuanya. Baru saya naik atas ke bilik. Sedikit kepenatan lah juga sehingga saya tertidur semasa menghadiri kuliah zohor. Apa apa pun saya gembira mendapat feedback dari Linda yang kek nya sedap dan moist. Alhamdulillah, walaupun deko nya memang sempoi, yang pentingnya rasanya sedap... Resepi kek dan frostingnya masih guna resepi di SINI, cuma untuk frosting, saya gandakan penggunaannya cheesenya, bahan lain sama.






Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

5 ulasan for "Tempahan Kek Harijadi Dari Linda"

  1. Salam kak azie, xpa...tetap cantik juga dekorasi akk ni :)

    BalasPadam
  2. Kak Zie,
    Yang penting kek nya sedap... kejap jer dah licin!!!
    Thanks kak bcoz ambik order last minute :)))
    -linda-

    BalasPadam
  3. slmt mlm kak azie...mmg dah ok kek tu..dah tentu rasanya sedap..

    BalasPadam