Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Masak Lemak Cili Padi Ikan Talapia

   


Masak Lemak Cili Padi Ikan


Tadi my Laling pergi menemani Din untuk mengambil bekalan ikan dari kolam Dato Shafie di Ulu Yam untuk dibuat barbeque masa gathering rumah Dato Salehudin esok. Sempat di bawa balik 3 ekor. Saya terus memasak masak lemak cili padi. Seronok tengok anak anak makan sebab bukan sahaja menambah nambah tapi siap ada ulangan lagi. Jadi malam tadi juga, sudah licin semua masak lemak. Memang berbaloi bila melihat hubby dan anak anak makan dengan berselera apa yang kita masak.

Resepi ini dah banyak kali dibuat dalam entri sebelum nya. Cuma kali ini saya menggunakan cili padi hijau kampung, jadi kuah lemaknya berwarna kuning. Saya memang suka kuah yang berwarna kuning. Sebelum ini, cili padi berwarna merah, jadi kuahnya berwarna kemerahan sikit. Saya masih mengikut cara masakan yang diajar oleh Zu.  Haaa kalau nak tahu macam mana caranya, boleh rujuk pada entri sebelum ini dengan klik di SINI ya ...





Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

Catat Ulasan for "Masak Lemak Cili Padi Ikan Talapia"