Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Ikan Bilis dan Tempe Goreng Cili Padi



Ikan Bilis dan Tempe Goreng Cili Padi


Resepi asal diajar oleh my staf, Roslina tapi saya dah ubahsuai sedikit dengan menggabungkan dengan resepi TeeaRa yang menggunakan cili padi dan bawang putih. Biasanya saya menggunakan cili kisar dan bawang merah.

Selain dari enak dimakan dengan nasi putih yang panas panas, sedap juga dimakan dengan roti gardenia. Roslina biasa membawa bekal ke pejabat sebagai sarapan pagi dan saya tumpang sekaki. 

Ini antara resepi yang saya sentiasa masak berulang ulang kerana mudah dan sangat cepat disediakan selain dari tempe yang mempunyai khasiat protein yang tinggi...


Ikan Bilis dan Tempe Goreng Cili Padi

Ikan Bilis Tempe Goreng Cili Padi
Oleh: Azie Kitchen

Bahan bahannya:
Ikan bilis
Tempe
Cili padi
3 ulas bawang putih
Garam
Gula (mesti banyak)
Asam keping

Ikan bilis dan tempe digoreng sehingga garing secara berasingan. angkat dan ketepikan. 


Blend cili padi dan bawang putih dan ditumis sehingga garing. Masukkan garam, gula dan asam keping. 

Akhir sekali masukkan ikan bilis dan tempe. tutup api supaya ikan bilis dan tempe kekal rangup. Siapp ...




Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

Catat Ulasan for "Ikan Bilis dan Tempe Goreng Cili Padi"