Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Makan Malam Di Laman Yang Sungguh Istimewa






Telah lama sahabat kami, Yat dan suami mengajak kami berkunjung ke rumah mereka di waktu malam bagi membolehkan kami menikmati suasana yang berbeza dengan siang hari. Tat kala pintu pagar terbuka, saya terpaku melihat keindahan pemandangan sebuah villa yang bermandikan cahaya berkabus di pinggir ibu kota. Jika pemandangan indah seperti ini hanya disajikan di dalam filem, kini berada di depan mata. Sejuk dan mendamaikan dengan cahaya suram dikelilingi kabus. Sebenarnya tiada bahasa untuk diungkapkan betapa saya sangat mengkagumi idea dan kreativiti mereka. Landskapnya yang bercanda mesra dengan alam semulajadi apabila pokok pokok hutan mengelilingi bangku yang diperbuat dari satu keping kayu padu besar.






Kami disajikan dengan beef lasagna fresh dari oven terus ke meja hidangan. Menikmati hidangan malam di bawah cahaya lampu yang sangat romantik. Saya membayangkan pasti sangat istimewa jika diadakan majlis perkahwinan berkonsepkan garden wedding di sini. Hmm atau sekali sekala makan malam berdua dibawah cahaya lampu lilin.






Selepas itu, kami beredar melihat keindahan kolam koi yang sangat cantik apabila warna ikan koi terbias cahaya lampu dari dasar kolam. Saya memang sukakan air lebih lebih lagi air sungai yang mengalir di celah celah batu dengan kelibat anak anak ikan kelah. Itulah pemandangan kolam Yat di waktu malam umpama anak sungai jernih yang disimbahi cahaya. Hati sangat teruja untuk mencelup kaki dan menguis pasir di dasar kolam. Akhir sekali, kami beredar ke tepi kolam ikan arowana sambil menikmati dessert cheese cake mewah yang disediakan puteri bongsu kesayangan Yat dan hubby.




Kami meninggalkan villa indah ini dengan seribu kenangan yang terpahat di memori. Terima kasih atas layanan mesra Yat dan suami yang tidak henti henti memberikan idea dan galakan untuk kami memberi nafas baru kepada landskap di rumah kami.






Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

6 ulasan for "Makan Malam Di Laman Yang Sungguh Istimewa"

  1. Ya Allah bestnya kawasan rumah kawan akak nie..
    kalau saya mesti malam-malam rajin duduk kat luar rumah

    BalasPadam
  2. Subhanallah..canteknya..mesti berganda2 nikmat makan beef lasagna dan cheesecake :)

    BalasPadam
  3. wow! cantiknyaaaa taman diaa..

    BalasPadam
  4. Bestnya dapat santai-santai menikmati kelazatan lasagna dengan suasana yang sangat mendamaikan hati.

    BalasPadam
  5. Cantik nyaaaa kak azie! Sy mmg mengidam rumah yg ade laman cmni, so that once a while bole buat family dinner kat luar. Tp ade laman kecik je kat belakang, so sometimes kami bfast atau minum ptg kat situ.

    BalasPadam