Selasa, 20 Februari 2018

Saat Perpisahan Yang Menyedihkan


Saya kini menghampiri entri entri akhir untuk percutian kami ke United Kingdom dan Scotland. Sedikit pesanan, jangan lupa untuk klik iklan yang menari nari di blog saya ya. Kali ini saya ingin kongsikan entri yang memyedihkan. 

Saat pertemuan adalah saat paling mengembirakan. Begitu juga sebaliknya. Saat berpisah dengan Juita adalah saat yang paling menyedihkan. Tiba tiba saya terasa kekosongan. Suasana kami anak beranak juga menjadi sunyi sepi. Tiada senda gurau dan gelak ketawa seperti biasanya. Seolah masing masing berkongsi melayan perasaan yang sama. 

Pada 8 Januari adalah hari di mana kami menghantar Juita ke London Euston station keretapi untuk balik ke Manchester. Selepas balik dari Hyde Park di SINI, Juita balik mengemas bag. Bukan sahaja bag kami yang penuh tapi bag Juita juga. Kami keluar dari apartment pada pukul 12.30 tengahari dengan menaiki bas menuju ke stesyen keretapi. 

Memang sangat sedih melihat dia berjalan balik sendiri dengan membimbit bag yang banyak. Juita memang anak yang baik, selalu tidak ingin menyusahkan orang lain. Bila bag kami penuh, dia akan menawarkan diri untuk membawa balik baju baju sejuk kami ke Manchester. Hmm terfikir kalau kami sepatutnya menghantar dia balik hingga ke Manchester.  Tiket pun tidak mahal, hanya £17 sahaja. Entah kenapa tidak terfikir untuk berbuat begitu sebelumnya. 

Saat berpisah adalah saat yang paling sukar. Setiap kali melalui detik ini, saya perlu kuatkan hati. Saya tidak mahu menangis di hadapan Juita. Hati saya seperti disiat siat sembilu melihat Juita menangis ketika bersalaman. Mama janji jika dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, mama pasti datang lagi.



1 ulasan:

  1. Saya pun terasa sebak membacanya. Macam saya pulak yg berpisah dengan Juita

    BalasPadam

Add your comment
EmoticonEmoticon