Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Majlis Pernikahan Anak Buah

Majlis Pernikahan

Hari ini sempena cuti Maulidur Rasul, saya ingin menyambung entri percutian saya ke Kelantan. Entri sebelum ini, boleh klik di SINI. Seperti yang ditulis sebelum ini, kami balik kampung kali ini adalah untuk menghadiri majlis pernikahan Rahimi, anak bongsu kakak sulung saya. Kami balik dengan mengambil penerbangan Firefly dari Subang. Saya memang suka mengambil flight dari Subang. Jimat masa dan jimat kos berbanding KLIA kerana ianya dekat dengan rumah kami. Kami tiba di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra pukul 6.15 petang. 

Selepas menunaikan solat di surau airport, kami bergegas untuk check in di Villa Danialla. Selepas check in, kami menukar pakaian dan terus keluar untuk majlis pernikahan. Rombongan berkumpul di stesyen Petronas di Kg Rusa. 

Majlis Pernikahan

Majlis Pernikahan

Majlis Pernikahan

Alhamdulillah hujan hanya rintik rintik sahaja sepanjang perjalanan ke rumah pengantin perempuan. Akad nikah juga disempurnakan dengan ringkas disaksikan kaum keluarga terdekat kedua belah pihak. 

Selepas majlis pernikahan, kami dijamu dengan masakan Kelantan yang sangat sedap termasuklah gulai kambing biri biri dengan mumban nyor. Saya hanya makan lauk ini sahaja kerana lauk ayam boleh dicari di tempat lain. Tapi tidak dengan lauk kenduri seperti ini.

Majlis Pernikahan

Majlis Pernikahan

Selepas makan, kami bergambar dengan pengantin dan sesama kami sebagai kenang kenangan. Alhamdulillah majlis pernikahan selesai dan waktu kami balik juga dipermudahkan kerana hujan hanya rintik rintik manja sahaja. 


Catat Ulasan for "Majlis Pernikahan Anak Buah"