Isnin, 5 Februari 2018

Fish and Chips Sangat Sedap Di Brighton


Masih lagi catatan perjalanan pada 3 Januari 2018, di mana selepas bergambar di Seven Sisters Cliff yang sangat sangat cantik di SINI, kami beredar untuk ke destinasi seterusnya iaitu Brighton. 

Mendengar sahaja Brighton, perut dah terasa lapar. Tekak dah mula mengidam Fish and Chips yang pastinya segar dan sangat murah jika dibandingkan dengan tempat kita. 


Saya membaca berkenaan Restoran Regency yang dikatakan menyediakan hidangan fish and chips serta Prawn Spaghetti yang sedap. 

Nana mencadangkan restoran Bankers. Dari Brighton Pier agak jauh, jadi kami terpaksa menaiki kereta. Sepanjang Brighton Pier juga banyak kedai dan gerai yang menjual fish and chips. Tapi alang alang telah di sana, carilah restoran. 


Ingatkan di Seven Sisters Cliff jer angin kuat, rupanya di sini lagi kuat, sehingga terasa badan seakan melayang dengan ombak besar yang menempiaskan airnya hingga ke muka ketika berjalan ke Brighton Pier. 

Cuaca memang dah sejuk tambah pula dengan angin, menjadikan sejuk memang tidak boleh nak cakaplah. Aduh memang mencabar sungguh ketika di sini. Jadi selepas bertemu dengan Dato Salehuddin dan keluarganya, kami cepat cepat beredar untuk mencari makan.   


Kami memesan Cod fish and chips medium size yang hanya £10.90 seorang. Hidangannya sangat besar sehingga saya sendiri tak dapat pun menghabiskannya. Dah kekenyangan, hanya menyentuh beberapa ketul sahaja chips kentang. 

Bayangkan harga Cod fish di sini, kalau tidak beratus memang tidak merasalah. Itupun ikan cod yang frozen. Jadi memang puashati dapat merasa ikan Cod segar sedap dan harganya sangat murah. 



Balik dari Brighton, hubby dan Alain terus menghantar kereta kerana tak mahu lagi membayar saman parking. Hari kami ke Bath, kami kena saman kerana keluar agak lambat dari hari lain. Hmm tak ada rezeki, £65 juga yang melayang. Hampir RM400. Alain kemudiannya keluar menonton perlawanan bola sepak dan Hubby hanya berehat di rumah. 

Sebaik sahaja sampai di apartment, saya dan anak anak kecuali Aween mengambil bas untuk ke Butik LV di New Bond Streets. Selain mencari handbag, saya juga melihat lihat handbag untuk Nana dan Nelly. 


Oleh kerana tiada stock design yang dicari, kami mengambil bas untuk ke Harrods lagi. Alang alang dah ada di sana, Juita meminta saya terus beli handbag Dior untuk saya sendiri. 


Kami mengumpul semua resit pembelian di Harrods sebelum membuat urusan tax secara sekali gus. Cara ini lebih menguntungkan kerana fees yang dikenakan oleh pihak Global Blue juga agak tinggi untuk setiap transaksi.


3 ulasan:

  1. Tumpang enjoy dengan cerita Kak Azie.....best.

    BalasPadam
  2. Ohhh yes...I love this place.

    BalasPadam
  3. Puan Azie sy nk ucap jutaan terima kaseh di atas resipi2 yg sy cari sebelum2 ini... terutama skali ayam masak merah dari resipi Puan Azie lah sy dpt pujian rmai org ... dan kerap orang oder .. rasa nak berjumpa Puan Azie untuk mengucapkan terim kaseh saya pada Puan Azie.

    BalasPadam

Add your comment
EmoticonEmoticon