Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Spagheti Carbonara



Spagheti Carbonara

Spagheti Carbonara

Spagheti Carbonara


Semalam kami dah terlebih merebus spagheti, jadi kerana tidak mahu membazir, I dah bersepakat dengan anak anak untuk memasak spagheti carbonara. Balik saja dari pejabat, kami teruske Giant membeli bahan bahan yang diperlukan untuk membuatnya. Oleh kerana bercadang untuk membuat seafood carbonara, kami telah membeli sotong sekali.

Balik rumah, selepas solat maghrib terus ke dapur untuk mula memasaknya. Sangat mudah dan cepat menyediakan spagheti ini. Tentu sekali menjimatkan jika dimasak sendiri terutama bagi mereka yang mempunyai keluarga besar. Jom kita layan gambar gambarnya di bawah. Untuk resepi, saya masih menggunakan resepi yang penah saya cuba dahulu. Selepas ini saya nak memcuba resepi carbonara yang lain pula, hmmm yang macam kat secret recipy ke. Nak tengok resepi saya? Jom klik jer di sini ... enjoy

panaskan olive oil dan butter

tumis bawang putih
masukkan sotong dan udang, angkat dan ketepikan

masak mushroom soup, air dan masukkan mushroom

masukkan cheese

tuang seafood ke dalam kuah mushroom

masukkan garam, gula dan black pepper

Rebus spagheti

Spagheti Carbonara
enjoy

Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

2 ulasan for "Spagheti Carbonara"