Wednesday, 7 February 2018

Shopping Handbag Louis Vuitton


Balik dari Bath di SINI, saya dan Juita ke Harods untuk membeli handbag LV yang dipesan kawan kawan serta untuk Juita. Agak kelam kabut kerana ada design yang menpunyai stock di tingkat bawah dan bag Juita pula ada di tingkat 5. Walaupun sama sama dalam Harods, tapi kena bayar di tingkat yang berbeza. 


Sekarang baru saya tahu, rupanya susah untuk membeli handbag LV. Setiap kali pergi, baru tahu ada stock atau tidak. Bila disemak, ada stock di tempat lain, tiada booking dibenarkan. Terpaksa pula bergegas ke outlet seterusnya. Sebaik sampai, stock dah sold out. Stock hanya sampai satu atau dua sahaja setiap hari. Bila stock sampai juga tidak dapat ditentukan. 


Memang penat, bayangkan kita terpaksa gamble untuk ke butik mana terlebih dahulu. Ini sebenarnya pengalaman pertama saya kerana saya tidak pernah beli handbag LV di UK sebelum ini. 


Sangat penat berulang alik. Bayangkan bukan dekat berjalan kaki dari Selfridges Oxford Street ke LV New Bond Street dan naik bas ke LV Harrods. Ada stock yang langsung tidak ada walaupun setiap hari berulang alik selama seminggu di sana. 


Berbalik pada cerita di atas, selepas selesai urusan pembelian handbag Juita di tingkat 5, kami turun ke food hall membeli macaroon dan minuman. Seorang staf Harods yang saya bertanya arah ke Laduree macaroon, mengesyorkan saya mencuba macaroon Pierre Herme yang dikatakan lebih sedap dari Laduree. 

Tapi harga macaroon ni tersangat mahal jika di convert pada duit kita. Jadi beli sedikit sahaja pun hampir seratus juga. Yang penting semua orang dapat merasa. 

Balik bilik, tengok yang Nelly juga rupanya ada membeli macaroon Laduree. Kami makan beramai ramai di dalam bilik saya, siap dengan buat Instastory lagi. Hmm seronok seronok sangat waktu yang pasti akan kekal dalam kenangan seumur hidup. 


Percutian adalah waktu untuk mengeratkan hubungan dengan suami dan anak anak kerana waktu sebegitu adalah waktu kita bergembira tanpa perlukan memikirkan masalah kerja dsb.



2 comments:

  1. betul kak..masa cuti jer la sepenuhnya kita dengan family..bila dah keje..masing2 blk ke tempat mencari rezeki & buat hal sendiri... gather balik time raya or kenduri family... happy holiday kak :)

    ReplyDelete
  2. Ternyate meski barang mahal, rame orang nak belinye ye Kak. Laen kali meski buat plan lok, atau setidaknya booking dulu tas nye baru datang buat ngambeknye. Salam kenal Kak...

    ReplyDelete

Add your comment
EmoticonEmoticon