Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Pemandangan Di Seven Sisters Cliff Yang Menakjubkan


Antara lawatan luar dari London yang dirancang ialah ke Seven Sisters Cliff pada 3 Januari 2018. Klik di SINI untuk lawatan ke Bath sehari sebelumnya. Hari ini sebetulnya kami dan keuarga Dato Salehuddin menuju destinasi yang sama. Tetapi kami bertolak lebih awal kerana tidak mahu lagi kereta disaman. Entah macamana, kami tidak singgah di tempat yang sama semasa di Seven Sisters Clif.  Kami berhenti di tepi dan mereka berhenti di atas cliff. 


Perjalanan ke Seven Sisters Cliff di East Sussex mengambil masa 2 jam. Ianya terdiri dari 280 hektar cliff batu kapur dalam Seven Sisters Country Park. Sesampai di sana, sebaik turun dari kereta angin sangat kuat serasa hampir melayang dibawa angin. Bila melihat keadaan rumput yang terbaring ditiup angin, ada juga rasa ngeri. Boleh dilihat betapa kuatnya angin ketika itu. 


Memang ada kes pelajar yang berposing dengan aksi melompat, hilang kawalan dek tiupan angin yang kuat dan akhirnya jatuh. Terdapat banyak papan tanda keselamatan yang mengingatkan supaya berada jauh dari tepi cliff kerana batu kapur yang secara semulajadi tidak stabil. 

Kami berjalan agak jauh menuruni bukit untuk menghampiri laut yang sangat cantik. Sepanjang perjalanan turun, kita juga dapat melihat padang rumput menghijau dengan biri biri besar yang sedang meragut rumput. 

Terpegun melihat keindahan cliff, lautannya dengan ombak yang agak kuat membadai dengan dikelilingi padang rumput hijau menjadikannya ia cukup menarik untuk diabadikan di dalam sekeping potret. 


Oleh kerana kami menpunyai satu lagi destinasi selepas itu, jadi kami juga tidak lama di sini. Selepas bergambar gambar kenangan, kami beredar. Cabaran adalah untuk mendaki menuju ke kereta dalam keadaan sejuk dan angin yang kuat. 

Sangat memenatkan dan memakan masa untuk sampai ke atas. Terpaksalah Juita memimpin saya naik dengan perlahan lahan. Tunggukan destinasi kami yang seterusnya dalam entri akan datang.

4 ulasan for "Pemandangan Di Seven Sisters Cliff Yang Menakjubkan"