Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Selamat Pengantin Baru Buat Faiq dan Wani






Sekembali dari Chennai, saya mempunyai jemputan dan jadual yang sangat padat. Ianya bermula dengan majlis pernikahan anak sahabat baik kami, Haji Abdul Nasir dan Dr Sabariah iaitu Faiq dan Wani di Taman Alam Megah sebelah pagi 1 Mei 2015 dan diikuti di sebelah malamnya dengan majlis resepsi di sebelah pengantin perempuan di Hotel Grand Dorsett Subang Jaya. Oleh kerana terdapat beberapa kekosongan tempat, saya membawa bersama Nelly, Juita dan Aween bersama ke majlis tersebut.






Majlis ini yang walaupun ringkas tetapi sangat meriah dengan kehadiran tetamu yang berpakaian cantik anika warna. Bila bertemu, pastinya sessi bergambar tidak akan dilepaskan begitu sahaja. 







Kali ini kami diminta untuk makan bersama pengantin di meja utama. Makanan yang dihidangkan sangat istimewa dan pastinya sangat sedap dimulai dengan lamb shank dan diikuti dengan nasi briyani dengan beranika lauk pauk dan diakhiri dengan creme brulle sebagai hidangan pencuci mulut.







Keesokannya adalah pula majlis meraikan tetamu yang diadakan di rumah pengantin perempuan. Hidangannya memang sangat sedap kerana lauk pauk Kelantan dihidangkan antaranya seperti Gulai Daging Buku Besar, Ayam Percik serta kuih Akok sebagai pencuci mulut. Serasa seperti lama tak makan lauk kenduri di Kelantan, apalagi ayam percik yang telah jarang dihidangkan kepada tetamu di majlis kenduri kahwin kerana ianya agak rumit untuk disediakan dalam jumlah yang banyak, menjadikan saya makan menambah nambah.






Akhir sekali, kami mengucapkan Selamat Pengantin Baru buat Faiq dan Wani. Terus terang, saya merasa sangat sebak bila melihat Faiq selamat diijabkabulkan. Saya merasa sangat rapat dengan Faiq dan adik adiknya kerana persahabatan kami dengan kedua ibubapanya sejak di zaman universiti lagi. Saya merasakan mereka seperti anak anak sendiri yang sejak kecil melihat mereka membesar sehingga kini. Sebelah malamnya pula, kami menghadiri Majlis Anugerah Kurshiah, majlis makan malam tahunan Kolej Ketiga Universiti Malaya. Tunggukan entrinya di dalam entri akan datang....



Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

2 ulasan for "Selamat Pengantin Baru Buat Faiq dan Wani"

  1. selamat malam Azie, cantik2 semua nya pengantin dan tetamu nya, nampak pun sangat meriah tu, makanan apa lagi mmg terlebih sedap, masa ni lah tetamu tak boleh fikir pasal diet segala ni kan haha

    BalasPadam
  2. pengantin dan tuan tanah sgt ceria..gambar2 yg cantikk..

    BalasPadam