Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Sexy Tak Saya?


    


Sexy tak saya? Haa siapa nak jawab tu? Jawab jangan tak jawab ya. Hahaha 

Aduhaai lamanya pokok sepit udang saya mengambil masa untuk mengeluarkan bunga. Saya mula tertarik dengan  pokok yang dinamakan helicornia Sexy Pink ini selepas melihat hiasan bunga segar sexy pink di lobby Hotel Impiana Ipoh sewaktu bertugas di sana. Sekembali dari sana, saya memesan dari tokey di Muar untuk menghantar ke rumah kami. Ianya mula ditanam dalam bulan Ogos 2011. Huhuhu bayangkan betapa lamanya ia ditanam. Malahan pokoknya agak sukar dijaga, satu persatu mati sehingga hampir kosong di planter box berdekatan dengan gazebo. Saya sebenarnya sudah merajuk dan sedang bercadang untuk menggantikannya dengan pokok lain. Malahan saya telahpun mengenalpasti pokok yang dicadangkan oleh sahabat saya, iaitu pokok hijau berdaun putih seperti yang banyak ditanam di kawasan pejabat saya. 

Tapi satu hari sekembali dari pejabat, tiba tiba mata terpandang bunga Sexy Pink yang rasanya telah lama berkembang tanpa saya sedari. Aduhaai, ini dah kira kes merajuk habis ni sehingga malas nak menjenguk pokok yang manja ini. Namun begitu, saya belum memutuskan samada untuk mengekalkan pokok ini walaupun telah berbunga atau ingin meneruskan rancangan saya untuk menggantikan pokok yang susah dijaga ini. 






Cantik tak saya? Sexy tak saya? Hahaha layan jangan tak layan....






Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

3 ulasan for "Sexy Tak Saya?"

  1. Hee..hee...Azie, that plant is very pretty and yes, sexy habis! I used to refer to it as firecracker plant and the flowers look like firecrackers.

    BalasPadam
  2. bestnya ada laman leh tanam pokok..kite dok apartment..tanam dlm pasu je la

    BalasPadam
  3. Salam Ziarah... Seronoknyer rumah ada laman :)

    BalasPadam