Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Ketupat Sotong Sempena Hari Ibu



Ketupat Sotong Azie Kitchen


Semasa balik dari bersarapan, saya minta hubby singgah di kedai runcit untuk membeli udang bagi dimasak Udang Goreng Butter. Sebaik masuk dalam kereta, hubby memberitahu yang dia juga ada membeli beberapa ekor sotong yang sangat segar untuk dimasak Ketupat Sotong. 




Ketupat Sotong Azie Kitchen

Saya memang dah banyak kali menyediakan Ketupat Sotong, jadi rasanya saya tak perlulah menulis resepinya di sini. Kalau mahu melihatkan resepi dan cara penyediaannya, boleh klik di SINI. Ketupat sotong ini disediakan sambil saya memasak lauk pauk dan juga membuat Kuih Bakar Pandan untuk di bawa ke rumah Dato Salehuddin sebelah malamnya.  



Ketupat Sotong Azie Kitchen


Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

8 ulasan for "Ketupat Sotong Sempena Hari Ibu"

  1. waahh..ketupat sotong..
    ada resepi ok gak..prnah mkn rumah keluarga angkat kat marang.. sdp..!!!~

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dear Lola,
      Klik kat LINK untuk tengok resepinya ya

      Padam
  2. Rindu ketupat sotong mak sayaaa

    BalasPadam
  3. Ni ketupat sotong Kelantan ye Azie... saya makan dua2 versi Kelantan & Terengganu. Selamat hari ibu & senyum selalu.

    BalasPadam
  4. Salam kak azie,
    Saya rasa seronok membaca blog kak azie seolah-olah kak azie ada di hadapan saya. Saya harap kak azie terus menulis kerana kak azie seakan memberi motivasi dan nasihat yang berguna pada saya. Beruntung anak-anak kak azie mempunyai seorang ibu yang penyayang. Terima kasih kak azie.

    Salina

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih, Salina kerana sui membaca blog saya

      Padam
  5. alahai..lama nya tak mkn sotong cm ni kak..last saya mkn masa dok kat gua Musang dulu..zaman kecik..
    sedap kak...huhu

    BalasPadam