Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Hi Tea Raya Bersama Jiran jiran





Petang hari minggu, jiran kami Dato Abu dan Datin Ros menjemput jiran jiran terdekat untuk sessi minum teh sempena menyambut raya. Mereka memang suka menganjurkan sessi ramah mesra bersama sama jiran yang dapat merapatkan lagi hubungan antara kami. Malahan sebelum berpindah masuk lagi, saya sering menyertai majlis begini.

Seperti biasa, kami orang yang terawal akan sampai kerana my hubby memang cukup tinggi disiplin berkenaan kehadiran ke majlis majlis. Sementara orang lain datang, kami posing posing lah dulu. Tambahan pula, dah lama tak bersua muka.



Walaupun kenyang, saya menjamah juga Mee Kari yang dimasak sendiri oleh Datin Ros. Hmmm memang sedap dengan rencah dan bahan bahan yang banyak. 





Bila tiba jiran jiran yang lain, suasana menjadi riuh rendah dengan gelak ketawa dan lawak serta usik mengusik antara satu sama lain. Lepas makan, sesi berposing lah pulak sebagai kenang kenangan.




Kami semua bersurai sebelum menjelang maghrib.


Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

2 ulasan for "Hi Tea Raya Bersama Jiran jiran"