Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

ETHICA sebagai Sukarelawan Koreksional Jabatan Penjara Malaysia









ETHICA, Persatuan Alumni Bekas Penghuni Kolej Ketiga UM telah mengorak langkah se tapak ke hadapan dengan memanjangkan aktiviti aktivitinya ke dalam aktiviti berbentuk kebajikan.  


Sebagai permulaan, seramai lebih kurang 20 orang ahli ETHICA telah mengisi borang keahlian sebagai Sukarelawan Koreksional Jabatan Penjara Malaysia (JPM) semasa majlis perjumpaan di Kantin Sahor Kolej Ketiga pada 14 Oktober 2011. Idea ini dicetuskan oleh Timbalan Ketua Pengarah JPM, Dato Hassan Sakimon yang juga merupakan ahli ETHICA.  Presiden ETHICA, Encik Abdul Ghani Shahbudin telah memberi sokongan kepada ahli ahli untuk melibatkan diri dalam program tersebut sebagai sokongan kepada JPM.  Semasa perjumpaan tersebut, Encik Supri yang bertugas sebagai pegawai JPM telah dijemput untuk memberi taklimat ringkas berkenaan dengan Sukarelawan Koreksional JPM tersebut. Antara matlamat sukarelawan ini adalah untuk memberi pendedahan kepada bekas banduan untuk menjalani kehidupan selepas keluar dari penjara.


Diharapkan banyak lagi aktiviti kebajikan menjadi pengisian aktiviti ETHICA di masa masa akan datang.  Maklumlah di samping bergembira, kita jangan sesekali melupakan segmen segmen di dalam masyarakat yang mengharapkan salam dan huluran tangan kita ... Tahniah ETHICA dengan permulaan yang baik, bergembira sambil beramal. Jom layan gambar gambar sekitar pertemuan yang diadakan ... jom






Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

Catat Ulasan for "ETHICA sebagai Sukarelawan Koreksional Jabatan Penjara Malaysia"