Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Mee Hoon Goreng Limau Purut


Mee Hoon Goreng Limau Purut


Resepi ini dikongsi oleh adik ipar saya, Zatul. memang sedap. Ini menu breakfast kesukaan saya pada masa ini...   hahaha masa depan tak tahu la lagi.  Macam Farook kata dalam Warong Kita.. pekat melekat. 

Sedap nyer, rasa macam mee hoon tomyam. Lagi banyak daun limau purut, lagi melekat. warna mee hoon sepatutnya berwarna hijau tetapi saya telah menggunakan juga cili merah.  Selamat mencuba.



Mee Hoon Goreng Limau Purut
Oleh: Azie Kitchen

Bahan bahan:
Lada hijau hidup
cili padi (jika nak pedas)
2 atau 3 ikat daun limau purut (buang bahagian keras)
Bawang besar.


Cara cara:
Semua bahan di atas dikisar. Tumis dan masukkan bahan bahan seafood seperti udang, sotong atau apa apa jer yang suka. 

Masukkan  mee hoon dan garam serta serbuk perasa.



Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

2 ulasan for "Mee Hoon Goreng Limau Purut"

  1. senanh jer..boleh try..lebih mcm bihun singapore

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sedal. Saya suka sangat mee hoon ini

      Padam