Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget HTML #1

Masak Lemak Cili Padi Ikan Tenggiri dan Petai




Masak Lemak Cili Padi Ikan Tenggiri dan Petai


Hahaha ini pun nak dikongsi ker? Semua orang tahu cara memasak masak lemak cili padi ikan tenggiri. Tapi mungkin ada yang belum tahu, masak lemak cili padi tenggiri dengan petai... fuyyoo meletup... nak tahu, kena cuba sendiri.  

Resepi ini dikongsi oleh sahabat baik saya, Puan Yarina. Jom cuba, pasti anda akan setuju dengan apa yang saya tulis. Layaannn


Ikan Tenggiri Lemak Cili Padi dan Petai
Oleh: Azie Kitchen

Bahan bahan:
Ikan tenggiri papan
Petai dibuang kulit
5-6 tangkai cili padi - ikut suka pedas
1 inci kunyit hidup
1 asam keping
Garam dan 
Serbuk Maggi Cukup Rasa



Blend cili padi, kunyit hidup. Masak dengan santan pekat dg api perlahan dan kacau rata. 

Masukkan ikan, petai, asam keping, daun kunyit. Masak hingga pecah minyak.

Azie
Azie Selamat datang ke blog Azie Kitchen. Saya seorang isteri dan ibu bekerjaya yang punya minat mencuba resepi masakan bila punya kelapangan masa. Ingin berkongsi resepi yang diperolehi dari kawan kawan atau dari blog blog yang telah dicuba. Saya ingin mengisi masa dengan melakukan sesuatu yang boleh memberi manafaat yang berpanjangan samada di dunia dan juga akhirat. Saya akan memaparkan pengalaman sendiri dalam kehidupan seharian saya di dalam bab masak memasak. Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Harap minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar gambar di dalam blog ini. Sebarang komen atau pandangan, amat dialu alukan. Sekian terima kasih.

Catat Ulasan for "Masak Lemak Cili Padi Ikan Tenggiri dan Petai"